Vuilwater tank weg lopen water

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Hansanita

Vuilwater tank weg lopen water

Bericht door Hansanita »

Hallo, wij zijn de vuilwatertank aan het testen, als ik links onder de handel omzet zie ik geen water eruit komen, er zit zeker water in. Moet het vuilwater op een bepaalt nivo komen? Groet Hans
hevala

Re: Vuilwater tank weg lopen water

Bericht door hevala »

Ben benieuwd welk type (jaar) Nugget jullie hebben. Bij ons zit de vuilwaterhandel aan de rechterkant (van achteren gezien) van die tank (dus bijrijders kant). Anyway. De afvoer maakt suf genoeg een haakse bocht en zit bij ons soms verstopt. Dan moeten we de afdekplaat boven de afvalwatertank weghalen. De schroefdop opendraaien. Dat gaat soms moeilijk. Daarvoor heb ik van resthout een soort opener gemaakt. Zie foto. Het afvoergat zelf zit (van achteren gezien) rechts voor op de bodem in de zwarte afvalwater tank. Doorsteken met een ijzerdraad of elektriciteitsdraad (VD Draad) gaat moeilijk door die haakse bocht. Bij mij gaat het prima met een harde straal van de tuinslang er direct opgezet. Vervolgens kan je dan met oude doekjes of keukenpapier de tank schoonmaken. Tegenwoordig probeer ik het afvoerwater zo schoon mogelijk te houden. Dus pasta en zo buiten afgieten als dat kan. Succes met het oplossen van het probleem. Mvg, Henri
2020_06_20_Watertank en afvaltank dop opener_112544_resized.jpg
2020_06_20_Watertank en afvaltank dop opener_112544_resized.jpg (342.1 KiB) 2423 keer bekeken
hevala

Bericht door hevala »

Ik zie net bij jullie vraag over de standkachel dat jullie Nugget uit 2011 is. Dat is hetzelfde type als onze Nugget uit 2012. De handel voor het schone water zit links (van achteren gezien) achter het deurtje onder de koelbox. Die voor het vuilwater rechts beneden (van achteren gezien) in een gekromde uitsparing van het keuken meubel.
Hansanita

Bericht door Hansanita »

Hallo, bedankt voor de informatie, ik ga kijken of hij verstopt zit. Groet Hans.
Eiland

Bericht door Eiland »

Aanvulling vuilwater afvoer: ik heb, n.a.v. een tip van Carl Runge, een afsluiter gemaakt onder de bus. Dan hoef ik niet steeds van alles te verwijderen om bij de binnen afsluiter te komen (deze is bij mijn model naast hh-accu, zodat ik steeds alles achter bank verwijderen moest). De binnen afsluiter staat permanent open, zodat ik alleen kraantje onder de Nugget hoe open te draaien.
Ook ik heb een 'sleutel' gemaakt om zowel vuil- als schoonwater tank te kunen openen (en vooral heel goed af te kunnensluiten). Blokjes passen precies in uitsparingen deksels. Zie fotos.

Nugget HD MK6
Groetjes
Ron

Nugget HD MK6
Groetjes
Ron
Bijlagen
sleutel watertank 2_2.jpg
sleutel watertank 2_2.jpg (787.99 KiB) 2408 keer bekeken
sleutel watertank 1_2.jpg
sleutel watertank 1_2.jpg (682.33 KiB) 2408 keer bekeken
afvoer vuilwater 1_2.jpg
afvoer vuilwater 1_2.jpg (350.37 KiB) 2408 keer bekeken
carl runge
Site Admin

Bericht door carl runge »

Hoi Ron, Bij ons type kun je slecht bij de kraan naast de hh accu. Bij de nieuwere modellen is een gleuf aanwezig zodat je eenvoudig de kraan kunt bedienen vanuit de keuken.
Zie het filmpje https://www.youtube.com/watch?v=Ow8gHX7-af0
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Eiland

Bericht door Eiland »

Dag Carl, dank voor jou info. Oplossing bij de recentere Nuggets is erg handig.
Nuyget

Bericht door Nuyget »

De vuilwatertank heeft een erg nauwe afvoer. Maar ik zag nog iets in mijn Nugget van 2018: de ont/beluchtingsslang van de tank is aangesloten op de afvoer vóór de kraan. Als het vuilwater afloopt, ontstaat er wat onderdruk in de tank en wordt het water teruggezogen in de ontluchtingsslang. Met open deksel liep het water al beter af. Ik heb de ontluchting naar elders afgeleid en de aansluiting ervan op de afvoer dichtgemaakt. Sindsdien loopt het water prima af.
Nugget 2018 Hefdak, 2 L diesel 130 pk
Plaats reactie