Na vele jaren plezier is mijn bus te oud geworden. Hij voldoet niet meer aan de jaarlijkse keuring - volgens de werkplaats is de onderkant te roestig. Ik kan zelf niet lassen en mijn werkplaats doet het alleen voor veel geld. De huidige keuring loopt eind november af.
Bovendien is ze oud, maar zo schattig! We beleefden prachtige avonturen door heel Europa.
Het interieur is nog volledig origineel. Grijs, 2-pits spiritusfornuis, gordijnen. Alles is nog heel mooi, maar na 30 jaar is de nieuwigheid er natuurlijk wel af.
De motor is een banaan-diesel van 2 liter. Zonder gloeibougies. De compressie is laag, wat betekent dat hij slecht start als het koud is en niet start als het echt koud is (min 5). Maar met een snufje startgas start hij direct! Bovendien start en loopt hij altijd zeer soepel en regelmatig.
Na verloop van tijd zijn de koppeling, krukaskeerring, dynamo en kleppendekselpakking en vele andere zaken vervangen.
Ik denk dat je er nog heel veel plezier mee kunt hebben... als je (iemand) kent die goed kan lassen. Of u wilt het interieur/de motor voor een ander project gebruiken.
Ze woont in Lelystad, NL.
Foto's zo spoedig mogelijk of - als u iets wilt zien - op aanvraag.
Aanstaande verkoop van mijn nugget
Moderator: carl runge