Goedendag,
Wij hebben onlangs een Ford Nugget gekocht
uit 2012 die we binnenkort gaan ophalen.
Nu dacht ik dat er 2 accu's op de Nugget zitten,
een om te starten, en een voor de rest.
Ik weet wel dat de startaccu onder de bestuurdersstoel zit, maar de andere accu weet ik niet.
Dus mijn vraag is waar deze geplaatst is.
Plaats accu's
Moderator: carl runge
- carl runge
- Site Admin
Re: Plaats accu's
De huishoudaccu zit onder de keuken. Je moet de bank naar voren schuiven en dan de houten plaat eraf halen. Origineel zit er een gel accu in. Hierop werk oa de koelkast.
Naast de accu bevinden daar ook de schoon en vuil watertanks en de gasfles.
Ik neem aan dat het exact overeenkomt met onze Nugget uit 2004.
Naast de accu bevinden daar ook de schoon en vuil watertanks en de gasfles.
Ik neem aan dat het exact overeenkomt met onze Nugget uit 2004.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Carl en Annet Runge
Dank u !
Klopt het dat op de nieuwere nuggets
3 accu's zitten ?
Klopt het dat op de nieuwere nuggets
3 accu's zitten ?
- carl runge
- Site Admin
- carl runge
- Site Admin
Wij hebben nadat de gel accu (140 Ah) het had begeven, een AGM versie geplaatst van 200Ah. Deze bevalt ons prima. Stroom op campings gebruiken we daarom niet.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Carl en Annet Runge
Nog even ter aanvulling. Wij hebben ook een Nugget uit 2012 en hopen daar nog even mee vooruit te kunnen omdat die vierkanter en daardoor net iets groter is dan de latere types op normale wielbasis (de Nugget-plus is 37cm langer en je hebt ook nog de oude Big Nugget-XL).
Zoals Carl aangeeft zit bij een Nugget van 2012 de huishoudaccu onder de keuken. Bij dit type Nugget zijn alle Westfalia accessoires (zoals koelkast en ventilator standkachel) op de huishoudaccu aangesloten. Maar ook alle Ford accessoires zoals interieurverlichting voor, koplampen, radio en automatische sloten. Dus de startaccu wordt enkel en alleen voor het starten gebruikt. Bij de nieuwere types zit de huishoudaccu onder de bijzitter stoel. Veel mensen nemen tegenwoordig vaak als vervanging een LiFePo4 accu (veel kleiner, lichter en verder leeg te trekken; maar helaas wel veel duurder). Daarvan kan je eventueel bij zo'n nieuwer type twee van plaatsen onder de bijzitterstoel. Ikzelf heb ook een LiFePo4 accu; maar die zit gewoon op de plek van de oude huishoudaccu. Met wat extra bergruimte omdat ie kleiner is.
Veel plezier met jullie Nugget.
Zoals Carl aangeeft zit bij een Nugget van 2012 de huishoudaccu onder de keuken. Bij dit type Nugget zijn alle Westfalia accessoires (zoals koelkast en ventilator standkachel) op de huishoudaccu aangesloten. Maar ook alle Ford accessoires zoals interieurverlichting voor, koplampen, radio en automatische sloten. Dus de startaccu wordt enkel en alleen voor het starten gebruikt. Bij de nieuwere types zit de huishoudaccu onder de bijzitter stoel. Veel mensen nemen tegenwoordig vaak als vervanging een LiFePo4 accu (veel kleiner, lichter en verder leeg te trekken; maar helaas wel veel duurder). Daarvan kan je eventueel bij zo'n nieuwer type twee van plaatsen onder de bijzitterstoel. Ikzelf heb ook een LiFePo4 accu; maar die zit gewoon op de plek van de oude huishoudaccu. Met wat extra bergruimte omdat ie kleiner is.
Veel plezier met jullie Nugget.